Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

«Τεχνάσματα» ακρίβειας σε βάρος των καταναλωτών



Ποικίλους τρόπους έχουν βρει οι πολυεθνικές αλυσίδες στη χώρα μας προκειμένου να αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων και παράλληλα να αποφεύγουν τη φορολόγηση των κερδών τους.
«Τεχνάσματα» ακρίβειας σε βάρος των καταναλωτών
Μάλιστα, οι υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας από τους ελέγχους που έχουν κάνει στις ενδοομιλικές συναλλαγές των εταιρειών έχουν καταγράψει πέντε συγκεκριμένα τεχνάσματα.
-Θυγατρικές αγοράζουν από τις μητρικές τους σε υψηλές τιμές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι τιμές είναι «φουσκωμένες» έτσι ώστε να παρουσιάζουν μεγάλο κόστος και να γλιτώνουν τη φορολόγηση κερδών στην Ελλάδα.
-Μια θυγατρική λιανικής προχωράει σε ειδική συμφωνία αγοράς προϊόντων από θυγατρική προμηθευτικής. Παράλληλα, συμφωνία κάνουν και οι μητρικές σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως το όφελος για δεν αποδίδεται στην θυγατρική λιανικής αλλά στην μητρική της εταιρεία.
-Το τρίτο τέχνασμα είναι τα υψηλά δικαιώματα χρήσης σημάτων που χρεώνουν οι μητρικές εταιρείες τις θυγατρικές. Οι χρεώσεις είναι υψηλές έτσι ώστε να αποφεύγουν τη φορολόγηση στην χώρα μας, εμφανίζοντας υψηλό κόστος.
-Ένα ακόμα «κόλπο» είναι ο δανεισμός με υψηλό κόστος των θυγατρικών από τις μητρικές εταιρείες. Με αυτόν τον τρόπο δικαιολογούνται αφενός αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα και αφετέρου τις αυξημένες τιμές των προϊόντων τους.
- Τέλος, οι εταιρείες εμφανίζουν για πολλά χρόνια ζημιές και προβλήματα ρευστότητας. Με αυτό το τέχνασμα, κέρδη τους μεταφέρονται σε άλλες χώρες όπου δραστηριοποιούνται με χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης.
Πάρτι ακρίβειας αποκαλύπτουν οι τιμοληψίες του υπ. Ανάπτυξης
Το υψηλό κόστος των προϊόντων που βρίσκονται στα ελληνικά ράφια και αδειάζουν τα πορτοφόλια των καταναλωτών αποκαλύπτεται από τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης σε τρία πολυεθνικά σουπερ μάρκετ.
Συγκεκριμένα, η μία πολυεθνική αλυσίδα πουλά καθαριστικό γενικής χρήσης στα ράφια των εγχώριων σουπερ μάρκετ ακριβότερα μέχρι και 116%.
Το καθαριστικός γενικής χρήσης ο Έλληνας καταναλωτής το αγοράζει 1,62 ευρώ, ο Γερμανός 0,75 και ο Βούλγαρος 0,85 ευρώ. Στον ίδιο Όμιλο, το επιδόρπιο γιαουρτιού έχει τιμή στην Ελλάδα 0,58 ευρώ, στη Γερμανία 0,27 και στην Βουλγαρία 0,42 ευρώ. Δηλαδή είναι ακριβότερο μέχρι και 115%.
Προϊόντα/ χώρες     ΓΑΛΛΙΑ     ΙΤΑΛΙΑ     ΓΕΡΜΑΝΙΑ     ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ     ΕΛΛΑΔΑ

Μακαρόνια 1 kg          ------           0,59        ----------              0,54               0,70
Δημητριακά Flakes      1,32           1,81         ---------             1,58               2,38 
 rice and wheat
Υγρό απορυπαντικό     2,58            2,14         ----------           --------            3,24
30 πλύσεις 3lt
Μαρμελάδα κεράσι     0,94            1,35           0,93                1,40             1,58
 450gr
Απορρυπαντικό            2,88            ------        --------                3,18              4,46
πιάτων
πλυντηρίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου